|
www.masterphoto.fora.pl Forum Pasjonatów Lotnictwa i nie tylko ;-)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil Stasiak
Moderator
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 18:16, 19 Lut 2013 Temat postu: Bezzałogowiec od Piaggio |
|
|
W trakcie wystawy IDEX w Abu Dhabi (ZEA) Piaggio Aero i Salex ES ujawniły plan stworzenia bezzałogowego samolotu bazującego na płatowcu Avanti II.
P.1HH HummerHead jest rezultatem dwuletnich prac nad dostosowaniem flagowego produktu Piaggio do zadań rozpoznawczego bezzałogowca. Jak powiedział prezes Piaggio Aero, Alberto Galasi „Zamierzamy oblatać bezzałogową platformę demonstracyjną P.1HH HummerHead do lata”. 14 lutego w bazie Włoskich Sił Powietrznych w Decimomannu, na Sardynii zostały przeprowadzone testy powolnego kołowania nowego samolotu. Producent ma nadzieję że proces certyfikacji zostanie wypełniony przed końcem 2014 roku. Konstrukcja P.1HH różni się nieco od Avanti II. Między innymi wzmocniono skrzydło i zwiększono jego powierzchnię, a miejsce wygospodarowane na kabinie zajmie kolejny zbiornik paliwa, oraz wyposażenie elektroniczne.
HummerHead ma osiągać 16 godzinną długotrwałość lotów i zabierać 1800 kg wyposażenia operacyjnego. Piaggio ma nadzieję na spełnienie wymagań kanadyjskiego wojska, które poszukuje podobnej maszyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil Stasiak
Moderator
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 14:57, 25 Lut 2013 Temat postu: 20 Cheetal dla Indii |
|
|
Hindustan Aeronautic (HAL) podpisało z Indyjskim ministerstwem obrony kontrakt na dostawę 20 śmigłowców Cheetal, o wartości 4,8mld rupii (77mln USD).
Indyjski producent ma zrealizować dostawny maszyn w ciągu najbliższych czterech lat. Kontrakt obejmuje również serwisowanie, części zamienne i szkolenie załóg i obsługi technicznej. Cheetal jest zmodyfikowaną wersją śmigłowca Cheetah. Helikopter wyposażony jest w silnik Turbomeca TM-333-2M2. Jego zasięg wynosi 640 km, a długotrwałość lotu 3,5 godziny. Ta bazująca jeszcze na klasycznym SA 315B, maszyna może wykonywać rozmaite zadania od rozpoznania, przez lekki transport po misje ratownicze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil Stasiak
Moderator
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 16:46, 12 Mar 2013 Temat postu: Falco z nowym radarem |
|
|
SalexES ogłosiło wykonanie serii testów w locie bezzałogowego Falco, który został wyposażony w radar Gabbiano T-20.
Próby odbywały się w Bułgarii. Sprawdzały one możliwości zmodyfikowanego samolotu w rozpoznaniu lądowym i morskim, zarówno z wykorzystaniem, wyłącznie integralnego wyparzenia, jak i przy pomocy dodatkowego oprzyrządowania. W dalszej perspektywie Falco ma zostać przystosowany do misji poszukiwawczych. Według producenta montaż nowego wyposażenia wymagał jedynie niewielkich modyfikacji nosa maszyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamil Stasiak
Moderator
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 18:07, 17 Mar 2013 Temat postu: Brytyjskie A400M nie będą cysternami |
|
|
Philip Dunne, który w brytyjskim rządzie odpowiada za wyposażenie, zaopatrzenie i technologie obronne, stwierdził że A400M, które będą wykonywały zadania na rzecz RAFu nie będą wykorzystywane w roli samolotów tankujących.
„Ministerstwo obrony odświeżyło swoje studia poświęcone oczekiwaniom wobec możliwości powietrznego tankowania”- stwierdził Dunne- „Według wniosków Voyager spełnia wszystkie oczekiwania, więc nie ma potrzeby dostosowywania A400M Atlas do zadań powietrznego tankowania”.
Wielka Brytania zamówiła w ramach programu Future Strategic Tanker Aircraft 14 samolotów Airbus A330 MRTT Voyager, które mają zastąpić L-1011 i VC-10. Do chwili obecnej dostarczono trzy samoloty. Są one eksploatowane przez konsorcjum AirTanker Services, które wykonuje usługi na rzecz RAFu.
Brytyjczycy zamówili 22 transportowce Airbus A400M Atlas, które w wyniku opóźnień mają być dostarczane od września 2014r. Przed rozpoczęciem 2015r. w bazie lotniczej Brize Norton powinny znajdować się trzy maszyny, a kolejne osiem rok później. Również w 2015r. nowy samolot ma osiągnąć status operacyjny. Niektóre z państw oczekujących dostaw A400M rozważa dostosowanie ich do roli powietrznych cystern. Wielka Brytania jest pierwszym klientem który zdecydowanie odrzucił to rozwiązanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|